Vespers, Neri Oxman

  Posmrtne maske Neri Oxman Izložbom „Vespers – Fear and love“ u Londonskom Design MUSEUM, 2017. godine, započela je svetska promocija „The New Ancient“ kolekcije posmrtnih maski Neri Oxman i njenog autorskog tima. Realizovane u tehnici 3D

5
(4)

 

Posmrtne maske Neri Oxman

Izložbom „Vespers – Fear and love“ u Londonskom Design MUSEUM, 2017. godine, započela je svetska promocija „The New Ancient“ kolekcije posmrtnih maski Neri Oxman i njenog autorskog tima. Realizovane u tehnici 3D printing, američko – izraelaske kompanije „Stratasys“, 15 maski raspoređenih u tri cweline, rezultat su rada Mediated Matter Group, u sklopu istraživačke labaratorije pri MIT Univerzitetu (USA). Naomi Kaemfer kreativni director umetnosti i modernog dizajna u STRATASYS kompaniji objašnjava: „Nova drevna kolekcija obuhvata drevni zanat i dizajn prošlih civilizacija sa naprednom tehnologijom da bi osmislio dizajn modernog sveta. Oxman zajedno sa svojim timom je među vodećim dizajnerima koji su doprineli kreiranju kolekcije uključujući Zaha Hadid, Nick Ervinck i Daniel Wildrig. Oxman „Vespers“ sažima ovu temu prelazeći između moderno – napredne tehnologije i istorijskim zanatima i artifaktima.

Neri Oxman zajedno sa članovima svog tima – Christof Bader, Dominik Kolb, Rachel Smith i Sunand Sharma u Mediated Matter Group – vodi kreaciju „Vespers“. Obuhvatajući 15 maski u tri podserije, Vespers predstavlja prošlost, sadašnjost i budućnost i proučava teme prošlog sveta i budućih tehnologija. Napravljena od materijala kao što je vosak ili akril maska smrti je istorijski nastala da bi sačuvala izgled preminulih kroz sećanje, objašnjava Oxman. Maske smrti su dizajnirane da bi otkrile kulturnu zaostavštinu i da bi špekulisale o prolaznosti života, kulturno i biološki.

Vespers“ je u potpunosti vođen podacima, generisan digitalno, 3D štampanjem i povremeno biološki povećan. Oxman nastavlja: „Pomerajući granice vrhunske tehnologije – kao što su visoka rezolucija modelovanja materijala, 3D štampa u višebojni multimaterijal i sintetička biologija – oni daju dublje znanje maski smrti i moguću dalju upotrebu koja ih vraća u život“.

Vespers“ maske su fotografisane od strane belgijske fotografkinje, Danielle van Zadelhoff, „čiji poseban stil fotografisanja karakteriše Chiaroscuro i podseća na Caravaggia i Rembrandta sa temom bezvremenosti kao što je prikazano u seriji“, objašnjava Kaempfer.

I u slučaju Vespers maski, kombinovanjem dizajna i vrhunske tehnologije, arh. Neri Oxman nastavlja da pomera granice očekivanog u domenu uzbudljivog susretanja kreativnog i naučnog.

(Uz saglasnost Neri Oxman objavljujemo ovaj članak)

Kliknite na zvedicu za ocenu

Prosečna ocena za ovaj članak: 5 / 5. Broj ocena: 4

Trenutno nema ocena! Budite prvi koji će dati ocenu.

office@koloseummagazin.rs

NEMA KOMENTARA

POSTAVITE KOMENTAR