Enterijer zvani ŽELJA

Oprostiće nam Karl Bedeker što smo njegovo ime iskoristili za naziv rubrike, nekako je postalo sinonim za vodiče kroz razneprostorne lavirinte. Enterijeri su svet za sebe unutrašnje arhitekture i kriju u sebi neophodnost poznavanja brojnih

Enterijer zvani zelja
5
(2)

Oprostiće nam Karl Bedeker što smo njegovo ime iskoristili za naziv rubrike, nekako je postalo sinonim za vodiče kroz razneprostorne lavirinte. Enterijeri su svet za sebe unutrašnje arhitekture i kriju u sebi neophodnost poznavanja brojnih pravila po kojima funkcionišu. Evo primera projekta enterijera, koji po želji investitora, doživljava metarmofozu i klizi u rubno područje poluotvorenih prostora…

Tema:
Enterijer bazena
Projekat:
Adaptacija i rekonstrukcija pomoćnog objekta uzporodičnu kuću
Autori:
Dragana Popović dia
Aleksandar Marković arh
Jelena Bošković 3D vizuelizacija

 

Svako uređenje unutrašnjeg prostora, bez obzira na njegovu funkciju, započinje nekom idejom. Kristalisanjem te ideje, od strane projektanta, a uz podršku korisnika prostora, dolazi se do idejnih rešenja, i konačno, projekta uređenja enterijera. Posle završenog procesa projektovanja, sinergijom svih izvođača potrebnih radova, sa malo sreće i dosta iskustva, kao završni rezultat dobija se unapređen kvalitet datog prostora. Karakter konačne slike enterijera daće korišćeni materijali, ugrađena oprema i izabrani mobilijar. Ukoliko se nađe dobar balans između profesionalizma i entuzijazma svih aktera, ideja sa početka ima šansu da se ostvari. Tako enterijer, uz novo ruho, dobija i novo značenje – novi identitet.

 

 

Enterijer zvani zeljaProjektovanje enterijera podrazumeva, posle usaglašenih idejnih rešenja sa investitorom, izradu svih tehničkih crteža neophodnih za izvođenje potrebnih završnih zanatskih radova. Jasan prikaz idejnih rešenja završnih izgleda ( materijalizacija podova, zidova i plafona ) dobija se kroz različite forme prikaza ambijenata, koje počinju sa slobodoručnim skicama početnih ideja, a završavaju digitalnom prezentacijom enterijera u završnoj fazi.

 

Želja investitora bila je pretvaranje pomoćnog objekta, uz porodičnu kuću na obodu Beograda, u bazen, sa poluotvorenim krovom. Efekat spa-ambijenta, delimično pod otvorenim nebom (uz montažno / demontažnu krovnu oblogu) upotpunjen je dodatnom atrakcijom – „bioskopom pod otvorenim nebom“. Ovakav pristup kolateralno je otvorio intrigantnu temu – koliko je potrebno otvoriti prostor da bi prestao da ima svojstva enterijera?

 

Naime, kada arhitekta ima slobodu formiranja celokupnog volumena enterijera koji mu je zadata tema, on sebi priprema – i u idealnom slučaju prati formiranje – završne obrade unutrašnje opne kroz sve njene novostvorene dimenzije. U drugom slučaju, kada dobije gotov prostor koji tretira, suženi delokrug projektovanja svodi se na završnu obradu zidova, podova i plafona.

 

Enterijer zvani zelja

Međutim, i tu mora doći do preobražaja, jer kvalitet prostora uvek je moguće poboljšati, a njegovi nedostaci najčešće kriju prednosti do kojih se dolazi osmišljenim premodelovanjem. Realna slika zahteva na koje se nailazi u praksi, ipak najčešće se svodi na već gotove, zadate elemente, kojima treba samo izvući karakter, obično kroz dekor.

 

Koliki je autorski doprinos u tome, i čiji je zapravo, u kreativnom smislu, prostor koji je finalno kreiran pitanje je „od milion dolara“.

 

Odgovor se nalazi u predanosti arhitekte da insistira na svojim temeljnim postavkama o uređenju prostora, (uz pretpostavku da ih je prethodno, kroz teoriju i praksu, iskristalisao u jasnu sliku koju prati).

 

Enterijer

Skica vs 3D

Skica Vs 3D

 

SkicaSkice i crteži predstavljaju slobodoručni prikaz urbanističkih, arhitektonskih, enterijerskih i drugih idejnih rešenja.

 

Korišćene tehnike su obično kombinovane: ulje, tuš, grafit i dr. na peliru, pausu ili aqvarel papiru.

 

Perspektivne i druge likovne zakonomernosti nisu uvek u fokusu striktne primene, posebno u okviru kolaža. Preterane deformacije, zakrivljenja i sl. bez izuzetaka, deo su ekspresivnog pristupa prikazima ambijenta.

 

Svrha skica u arhitekturi može biti raznolika. Od potrebe da se na brz i efikasan način zainteresovanoj strani približi ideja projekta pre tehničke razrade, do standardne uloge kristalisanja teme u sklopu procesa projektovanja.

 

Enterijer zvani zelja

Enterijer

 

EnterijerDa bi finalna prezentacija projekta bila jasna zainteresovanima (budućim korisnicima investitorima) neophodna je kvalitetna saradnja između autora – projektanata i 3D moderatora.

 

To podrazumeva, osim neophodnih tehničkih informacija i detaljno razrađenu materijalizaciju svih enterijerskih elemenata.

 

 

Ali ambijentalna nadgradnja ‘‘nije ukjučena‘‘ i ne može biti garantovana. Atmosfera mesta, koju autori žele da približe, prečesto je neuhvatljiva i leži u subjektivnim afinitetima, tj. „u oku posmatrača“.

 

A tu, slobodoručne skice, kroz razne likovne impresije, mogu biti od neizmerne pomoći digitalnim kreatorima.

aminteriors.rs

 

Enterijer

Enterijer

Kliknite na zvedicu za ocenu

Prosečna ocena za ovaj članak: 5 / 5. Broj ocena: 2

Trenutno nema ocena! Budite prvi koji će dati ocenu.

office@koloseummagazin.rs

NEMA KOMENTARA

POSTAVITE KOMENTAR