Muzej Gugenhajm
Priča o prepoznatljivom njujorškom muzejskom reperu, ‚‚puževoj kućici’’, sa Pete avenije, priča je o tri čoveka čiji su se životi, dela i ljubav ka umetnosti isprepleli u spiralnom kreativnom zagrljaju, koji od druge polovine prošlog
Priča o prepoznatljivom njujorškom muzejskom reperu, ‚‚puževoj kućici’’, sa Pete avenije, priča je o tri čoveka čiji su se životi, dela i ljubav ka umetnosti isprepleli u spiralnom kreativnom zagrljaju, koji od druge polovine prošlog veka otkriva deo “obećane tajne i lepote sveta”, barem kada je moderna umetnost u pitanju.
Vasilij Kandinski (1866-1944), ruski slikar, pokretač apstraktnog pristupa u umetnosti. Tridesetih godina XX veka, njegova dela otkupljuje Solomon Guggenheim (1861-1949), bogati industrijalac švajcarskog porekla i ljubitelj moderne umetnosti. Svoju zbirku umetničkih dela, slikarstva i vajarstva XX veka odlučuje da prikaže u muzeju za savremenu umetnost. Za projektanta poziva legendarnog arhitektu Frenka Lojda Rajta (1867-1959).
Danas, kada unutrašnjim cilindričnim stepeništem godišnje prolazi i do milion posetilaca, može se reći da je i sam muzej postao integralni deo umetničkog doživljaja – nezaobilazno arhitektonsko delo u svim istorijama savremene arhitekture.